Generation Internet

Sind Sie vorbereitet? Die Millennials stellen Ihr Unternehmen auf den Kopf.

Unternehmen, die es versäumen, die grundlegenden Bedürfnisse der nachrückenden Arbeitnehmer-Generation zu erkennen und befriedigen, werden benachteiligt sein.
(Jo van Onsem, General Manager von Xerox Global Services in Deutschland)

Sie kennen die Millennials nicht?

Gerade die ab 1980 geborenen ‚Millennials‘ aber werden das Tempo der Veränderungen stark vorantreiben, besagt eine aktuelle Studie.

Hier geht es direkt zur der Studie von Forrester Consulting. (via)

In der Studie lernen Sie Natasha kennen:

Meet Natasha: A Typical Millennial

Natasha was born in 1982. She keeps in touch with her friends every day via instant messaging, has had a mobile phone since she was at school, and a laptop since she started university.

Natasha shops online more than once a week and will actively seek advice from her “online peers” for many purchases. Once she has selected a product, she expects payment and delivery to be quick and painless. If there’s a problem, she expects to be contacted straight away.

At work, Natasha expects instant collaboration with colleagues, suppliers, and customers. Natasha thinks formal company processes are bureaucratic and slow. Natasha seeks information and tools from her own personal sources, search engines, and peer networks because she knows she can access this information quickly and easily. If she needs a tool for a specific task, she’ll look for something she can download and use rather than wait for the company to provide it.

aus: Forrester Consulting: Is Europe Ready For The Millennials?, 2006

„Kinder an die Macht – und alles wird gut!“, war mein erster Gedanke nach dem Überfliegen der Studie. Sicher überspitzt! – und beleidigen will ich auch niemanden :) ))) – Aber: der richtige Umgang mit „moderner“ Informationstechnologie ist sicher keine Frage des Alters! Lassen Sie sich das von niemandem einreden!